1. Бивайте подражатели на мене, както съм и аз на Христа.
    • А похвалявам ви, че ме помните за всичко, като държите преданията тъй, както ви ги предадох.
      • Но желая да знаете, че глава на всеки мъж е Христос, а глава на жената е мъжът, глава пък на Христос е Бог.
        • Всеки мъж, който се моли или пророкува с покрита глава, засрамва главата си.
          • А всяка жена, която се моли или пророкува гологлава, засрамва главата си, защото това е едно и също, като да е с бръсната глава.
            • Защото, която жена се не покрива, нека остриже и косата си. Но ако е срамотно за жена да си стриже <косата>, или да си бръсне <главата>, то нека се покрива.
              • Защото мъжът не трябва да си покрива главата, понеже е образ и слава на Бога; а жената е слава на мъжа.
                • (Защото мъжът не е от жената, а жената е от мъжа;
                  • понеже мъжът не бе създаден за жената, а жената за мъжа).
                    • Затова жената е длъжна да има на главата си <белег на> власт, заради ангелите.
                      • (Обаче, нито жената е без мъжа, нито мъжът без жената, в Господа;
                        • защото, както жената е от мъжа, така и мъжът е чрез жената; а всичко е от Бога).
                          • Сами в себе си съдете: Прилично ли е, жената да се моли Богу гологлава?
                            • Не учи ли ви и самото естество, че, ако мъж оставя косата си да расте, това е позор за него,
                              • но, ако жена оставя косата си да расте, това е слава за нея, защото косата й е дадена за покривало?
                                • Но, ако някой мисли да се препира <за това>, - ние нямаме такъв обичай, нито Божиите църкви.
                                  • А като ви заръчвам <следното>, не ви похвалявам, защото се събирате, не за по-добро, но за по-лошо.
                                    • Защото, първо, слушам, че когато се събирате в църква, ставали разделения помежду ви; (и отчасти вярвам това;
                                      • защото е нужно да има и разцепление между вас, за да се яви, кои са одобрените помежду ви);
                                        • прочее, когато <така> се събирате заедно, не е възможно да ядете Господната вечеря;
                                          • защото на яденето всеки бърза да вземе своята вечеря преди <другиго;> и <така> един остава гладен, а друг се напива.
                                            • Що! къщи ли нямате, гдето да ядете и пиете? Или презирате Божията църква и посрамяте тия, които нямат нищо? Що да ви кажа? Да ви похваля ли за това? Не ви похвалвам.
                                              • Защото аз от Господа приех това, което ви и предадох, че Господ Исус през нощта, когато беше предаден, взе хляб,
                                                • и, като благодари, разчупи и рече: Това е Моето тяло, което е [разчупено] за вас; туй правете за Мое възпоминание.
                                                  • Така взе и чашата след вечерята и рече: Тая чаша е новият завет в Моята кръв; това правете всеки път, когато пиете, за Мое възпоминание.
                                                    • Защото всеки път, когато ядете тоя хляб и пиете [тая] чаша, възвестявате смъртта на Господа, докле дойде Той.
                                                      • Затова, който яде хляба или пие Господната чаша недостойно, ще бъде виновен за <грях против> тялото и кръвта на Господа.
                                                        • Но да изпитва човек себе си, и така да яде от хляба и да пие от чашата;
                                                          • защото, който яде и пие без да разпознае <Господното> тяло, той яде и пие осъждане на себе си.
                                                            • По тая причина мнозина между вас са слаби и болнави, а доста и са починали.
                                                              • Но, ако разпознавахме сами себе си, не щяхме да бъдем съдени.
                                                                • А когато биваме съдени от Господа, <с това> се наказваме, за да не бъдем осъдени заедно със света.
                                                                  • Затова, братя мои, когато се събирате да ядете, чакайте се един друг.
                                                                    • Ако някой е гладен, нека яде у дома си, за да не бъде събирането ви за осъждане. А за останалите работи, ще ги наредя, когато дойда.