Защото законът, като съдържа <в себе си само> сянка на бъдещите добрини, а не самата същност на нещата, то <свещениците>, които непрестанно принасят всяка година същите жертви, никога не могат с <тях> да направят съвършени <в чистота> ония, които пристъпват <да жертвуват>.
Другояче те биха престанали да ги принасят; защото жертвоприносителите, еднаж очистени, не биха имали вече никакво <изобличение на> съвестта за грехове.
Но в тия <жертви> всяка година става спомен за греховете.
Защото не е възможно кръв от юнци и от козли да отмахне грехове.
Затова <Христос>, като влиза в света, казва: - "Жертва и принос не си поискал, Но приготвил си Ми тяло;
Всеизгаряния и <приноси> за грях не Ти са угодни.
Тогава рекох: Ето, дойдох, (В свитъка на книгата е писано за Мене), Да изпълня Твоята воля, о Боже" -
Като казва първо: "Жертви и приноси и всеизгаряния и приноси за грях не си поискал, нито Ти са угодни", (които <впрочем> се принасят според закона),
после казва: "Ето, дойдох да изпълня волята Ти". <Ще каже>: Той отмахва първото, за да постанови второто.
С тая воля ние сме осветени чрез принасянето на Исус Христовото тяло веднъж за винаги.
И всеки свещеник, като стои та служи всеки ден, принася много пъти същите жертви, които никога не могат да отмахнат грехове;
но Той, като принесе една жертва за греховете, седна за винаги отдясно на Бога,
та оттогава нататък чака, докле се положат враговете Му за Негово подножие.
Защото с един принос Той е усъвършенствувал за винаги ония, които се освещават.
А и Светият Дух ни свидетелствува <за това;> защото след като е казал: -
Ето заветът, който ще направя с тях След ония дни, казва Господ: Ще положа законите Си в сърцата им, И ще ги напиша в умовете им", <прибавя:>
"И греховете им и беззаконията им няма да помня вече".
А гдето има прощение за тия неща, <там> вече няма принос за грях.
И тъй, братя, като имаме чрез кръвта на Исуса дръзновение да влезем в светилището,
през новия и живия път, който Той е открил за нас през завесата, сиреч, плътта Си,
и <като имаме> велик Свещеник над Божия дом,
нека пристъпваме с искрено сърце в пълна вяра, със сърца очистени от лукава съвест {Или: Поръсена от нечиста съвест.} и с тяло измито в чиста вода;
нека държим непоколебимо надеждата, която изповядваме, защото е верен Оня, Който се е обещал;
и нека се грижим един за друг, тъй щото да се поощряваме към любов и добри дела,
като не преставаме да се събираме заедно, както някои имат обичай <да престават>, а да увещаваме <един друг>, и толкова повече, колкото виждате, че денят наближава.
Защото, ако съгрешаваме самоволно, след като сме познали истината, не остава вече жертва за грехове,
но едно страшно очакване на съд и едно огнено негодуване, което ще изпояде противниците.
Някой, който е престъпил Моисеевия закон, умира безпощадно при <думата> на двама или трима свидетели;
<тогава> колко по-тежко наказание, мислите, ще заслужи оня, който е потъпкал Божия Син, и е счел за просто нещо <проляната> при завета кръв, с която е осветен, и е оскърбил Духа на благодатта?
Защото познаваме Този, Който е рекъл: "На Мене <принадлежи> възмездието, Аз ще сторя въздаяние"; и пак: "Господ ще съди людете Си".
Страшно е да падне <човек> в ръцете на живия Бог.
Припомняйте си още за първите дни, когато, откак се просветихте, претърпяхте голяма борба от страдания,
кога опозорявани с хули и оскърбления, кога пък като съучастници с тия, които страдаха така.
Защото вие не само състрадавахте с ония, които бяха в окови, но и радостно посрещахте разграбването на имота си, като знаете, че вие си имате по-добър и траен имот.
И тъй, не напущайте дръзновението си, за което имате голяма награда.
Защото ви е нужно търпение, та, като извършите Божията воля, да получите обещаното.
"Защото още твърде малко време И ще дойде Тоя, Който има да дойде, и не ще се забави.
А който е праведен пред Мене {Гръцки: Моя праведник.}, ще живее чрез вяра; Но ако се дръпне назад, няма да благоволи в него душата Ми".
Ние, обаче, не сме от ония, които се дърпат назад, та се погубват, а от тия, които вярват та се спасява душата им.