1. Защото тоя Мелхиседек, салимски цар, свещеник на Всевишния Бог, Който срещна Авраама, когато се връщаше от поражението на царете и го благослови,
    • комуто Авраам отдели и десетък от всичката <плячка -> тоя, който е първо, по значението <на името му>, цар на правда, а после и салимски цар, цар на мир,
      • - без баща, без майка, без родословие, без да има или начало на дни, или край на живот, но оприличен на Божия Син, остава за винаги свещеник.
        • А помислете, колко велик беше тоя човек, комуто патриарх Авраам даде и десетък от най-добрата плячка.
          • Защото, докато ония от Левиевите потомци, които приемат свещенството, имат заповед по закона да вземат десетък от людете, сиреч, от братята си, ако и тия да са произлезли от чреслата на Авраама,
            • той, обаче, който не е произлязъл от техния род, взе десетък от Авраама и благослови този, комуто бяха дадени обещанията.
              • А безспорно по-долният се благославя от по-горния.
                • И в единия случай смъртните човеци вземат десетък, а в другия - тоя, за когото се свидетелствува, че живее.
                  • И, тъй да кажа, сам Левий, който взема десетък, даде десетък чрез Авраама;
                    • защото беше още в чреслата на баща си, когато Мелхиседек срещна <Авраама>.
                      • Прочее, ако би имало съвършенство чрез левитското свещенство (защото под него людете получиха закона), каква нужда <е имало> вече да се издигне друг свещеник, според Мелхиседековия чин, и да се не счита според Аароновия чин?
                        • Защото, ако се промени свещенството, по необходимост става промяна и на закона.
                          • Понеже тоя, за когото се казва това, принадлежи на друго племе, от което никой не е служил на олтара.
                            • Защото е известно, че нашият Господ произлезе от Юдовото племе, относно което племе Моисей не каза нищо за свещеници.
                              • Това, <що казваме>, става още по-явно, тъй като по подобие на Мелхиседека се издига друг свещеник,
                                • Който се установи не по закон, <изразен> в плътска заповед, но по силата на един безконечен живот;
                                  • защото <за Него> свидетелствува: "Ти си свещеник до века Според чина Мелхиседеков";
                                    • защото <по тоя начин> се унищожава по-предишната заповед, поради нейната слабост и безполезност,
                                      • (понеже законът не е усъвършенствувал нищо), и се въвежда една по-добра надежда, чрез която се приближаваме при Бога.
                                        • И колкото <е важно това, че> Той не <е станал свещеник> без заклеване,
                                          • (защото те ставаха свещеници без заклеване, а Той със заклеване от страна на Този, Който Му казва: "Господ се закле и не ще се разкае"), <като каза:> Ти си свещеник до века,
                                            • толкоз на по-добър завет Исус стана поръчител.
                                              • При това, поставените свещеници са били мнозина, защото смъртта им пречеше да продължават <в чина си>,
                                                • но Той, понеже пребъдва вечно, има свещенство, което не преминава на другиго.
                                                  • Затова и може съвършено да спасява тия, които дохождат при Бога чрез Него, понеже всякога живее да ходатайства за тях.
                                                    • Защото такъв първосвещеник ни трябваше: свет, невинен, непорочен, отделен от грешните и възвисен по-горе от небесата;
                                                      • Който няма нужда всеки ден, като ония първосвещеници, да принася жертви първо за своите грехове, после <за греховете на> людете; защото стори това веднъж за винаги, като принесе Себе Си.
                                                        • Защото законът поставя за първосвещеници немощни човеци; а думите на клетвата, която беше подир закона, <поставят> Сина, Който е усъвършенствуван за винаги.